Een aanraking kan heel veel doen. Vooral als het op de verkeerde moment en op de verkeerde plek is. Niet doen.
Aan de andere kant kun je er dingen mee doen die met geen duizend woorden te beschrijven zijn, ook als je elkaar nog niet kent. Je kunt een druk gesprek simpelweg onderbreken door alleen maar een hand op haar schouder te leggen:
Boem. Je hebt al haar aandacht: Jij staat nu in de spotlight.
In de "Seduction Community" (zie: http://www.derelatieschool.nl/community.php ) wordt deze term ook wel "kino" genoemd. Er is al veel theorie over geschreven met bijbehorende routines, maar daar zal ik niet op ingaan.
Waar ik wel mee zal komen zijn twee versies voor het aanraken: een voor jongens, een voor meisjes. Oftewel: mannen en vrouwen. Uiteraard zijn dit geen vaste regels, en zul je bijvoorbeeld op de middelbare school merken dat men veel intiemer met elkaar omgaat, maar dit is meer wat ik door de jaren heen aan gegevens heb verzameld. Luistert en huivert:
Nou, bij vrouwen is het vrij zeldzaam dat ze een man aanraken, behalve als er een bepaalde band is: als ze vrienden zijn, lol hebben samen, of als er meer aan de hand is... Het wordt soms ook gebruikt om andere mannen een beetje jaloers te maken, maar hier ga ik niet op in, aangezien ik als mijn zijnde geloof dat wij mannen de "tactieken" horen te bepalen: wij delen de lakens uit.
Op een enkele uitzondering na ben ik weleens in mijn kont geknepen door een vrouw, maar dat was meer omdat zij de hitsige vrouw uit het Midden-Oosten speelde. Om eerlijk te zijn had ik toch liever dat een mooier meisje dat bij mij deed.
In principe is het meer aan de man om op dit gebied initiatief te tonen. Zolang je maar geen verboden dingen doet, zoals ongewenste intimiteiten, kun je best wel veel dingen doen. Je kunt haar aaien, je kunt haar verplaatsen, je kunt spelletjes met haar spelen... De grens ligt overal wel ergens anders van wat je wel en niet kunt doen. Veel mensen gaan ver onder die "grens" zitten, maar het maakt het juist interessant om die grens juist op te zoeken! Gelukkig hoeft het niet altijd dramatisch af te lopen. Meisjes zullen lang voordat die grens bereikt is al laten zien dat ze het niet prettig vinden.
Bij sommige vriendengroepen heb je bijvoorbeeld dat ze veel aan elkaar zitten. Als je er ook bij wilt horen, doe je dat dus ook. Zelf vind ik het maar niks om meisjes oorvijgen uit te delen, maar er zijn vrienden die dit wel bij elkaar doen. Schijnt leuk te zijn.
Aan de andere kant, hoef je er eigenlijk niet eens aan te beginnen. Een gesprek kan heel erg leuk zijn, zonder dat er maar een aanraking heeft plaatsgevonden. Het hoeft het meisje dus niet per se aan te raken om later een intieme relatie met haar te hebben. Als het je helemaal niks lijkt, dan hoeft het ook helemaal niet.
Dat hoeft natuurlijk niet te zeggen dat het helemaal niet leuk is om meisjes aan te raken, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Aanrakingen kun je bijvoorbeeld gebruiken om jouw uitdrukkingen te accentueren of om de duizend woorden te vervangen (tsja, mannen praten nou eenmaal minder dan vrouwen). Als je bijvoorbeeld vindt dat het meisje een beetje zielig is, hoef je niet per se alleen maar "aahhhh, wat zielig..." te zeggen, maar dan kun je haar ook een paar aaitjes geven bijvoorbeeld. Een schouderklopje, of zelfs een simpele aanraking is al genoeg om een zekere band te creëren.
Je kunt hiermee aantonen dat je haar in haar waarde laat en respecteert.
In plaats van gewoon "dankjewel" of "veel succes" te zeggen, kun je haar even op haar bovenarm of schouder aanraken. Is ook erg leuk. Je laat hiermee ook zien dat je het echt meent. Iemand die het niet meent, kan zoiets niet, of het zal geforceerd overkomen. En dat hebben meisjes heel snel door.
Zelf vind ik het altijd leuk om de aanraking in stijl te doen, en om het exclusief te houden. Ik zal dit bijvoorbeeld niet bij iedereen doen. Mannen krijgen bijvoorbeeld geen aaitjes van me. Meisjes die zich niet weten te gedragen ook niet. In andere gevallen kijk ik ernaar van een "logische" kant. Als ze een beetje onzeker is, of als ze zich een beetje schaamt, kun je haar een aaitje geven om te laten zien dat alles OK is.
Op die manier laat je ook een beetje zien dat je aandacht aan haar geeft.
Uiteraard kun je dit goed gebruiken bij het flirten. Als je bijvoorbeeld een "understatement" geeft aan jouw woorden, hoewel je haar toch een subtiel aaitje geeft, kan erg leuk zijn. Houdt het een beetje mysterieus.
Een leuk voorbeeld is als het meisje nog niet helemaal door heeft dat jij haar leuk vindt bijvoorbeeld.
Je praat dan wat met haar, en opeens doe je iets aardigs voor haar. Als ze vraagt waarom, dan zeg je natuurlijk niet dat je haar leuk vindt, maar dan zeg je gewoon dat je even niks te doen had en dan geef je haar een aai...
Het beste is als dit allemaal op "subtiel" niveau gebeurt, een soort van geheime taal die niet in woorden wordt uitgedrukt. Die zijn het beste.
Als ik je advies hierover moet geven, dan zou ik vooral zeggen: kijk naar haar, kijk naar wat zij nodigheeft. En zet haar op dat voetstuk!
Meer over versieren kun je vinden op:
http://www.derelatieschool.nl/tips_flirten_versieren.php en:
http://www.derelatieschool.nl/mooie_vrouw.php